"When We Were Young" - Adele 中英文翻譯



Everybody loves the things you do
From the way you talk To the way you move
每個人都喜歡你做事的風格
從你的談吐到你的舉止


Everybody here is watching you
Cause you feel like home
這兒每個人都在注視你
因為你的感覺像個家人
You're like a dream come true 
But if by chance you're here alone
你就像一個夢中情人
如果你一個人來這兒
Can I have a moment 
Before I go?
我能否有一個預約
在我出發之前
Cause I've been by myself all night long 
Hoping you're someone I used to know
因為我孤獨一整夜
希望你就像我認識的人
You look like a movie 
You sound like a song 
你像個電影明星 
你唱起來像歌星 
My God, this reminds me Of 
when we were young 
我的天呀,這讓我想起了那片子
當我們年輕時
Let me photograph you in this light
In case it is the last time
讓我在燈光下拍照你
它可能是最後一次
That we might be exactly like we were
Before we realized
我們酷似往日情懷
我們恍然大悟之前
We were sad of getting old 
It made us restless
可悲的是我們漸漸變老
它使我們靜不下來
 It was just like a movie It was just like a song
這就像一部電影
這就像一首歌
I was so scared to face my fears
Cause nobody told me that you'd be here
我無法面對我的恐懼
沒有人告訴我,你會在這裡
 And I swore you moved overseas 
That's what you said,
我記得你早移居海外
當你離開我時,所說的話
when you left me
You look like a movie 
You sound like a song 
你像個電影明星 
你唱起來像歌星 
My God, this reminds me 
Of when we were young 
我的天,這讓我想起了 那片子
當我們還年輕時
Let me photograph you in this light
In case it is the last time
讓我在燈光下拍照你
它可能是最後一次
That we might be exactly like we were
Before we realized
我們酷似往日情懷
我們恍然大悟之前
We were sad of getting old 
It made us restless
可悲的是我們漸漸變老
它使我們靜不下來
 It was just like a movie 
It was just like a song
這就像一部電影
這就像一首歌
When we were young
當我們還年輕時
It's hard to win me back 
Everything just takes me back
很難回到從前 事事已非
To when you were there 
To when you were there
回到以前的你,之前的你
And a part of me keeps holding on 
Just in case it hasn't gone
部分的我不放手
也許你還沒走遠
I guess I still care 
Do you still care?
我想我還在意,
而你呢
You look like a movie 
You sound like a song 
你像個電影明星 
你唱起來像歌星
My God, this reminds me 
Of when we were young 
我的天呀,這讓我想起了 那片子
當我們還年輕時
 When we were young
當我們還年輕時
Let me photograph you in this light
In case it is the last time
讓我在燈光下拍照你
它可能是最後一次
That we might be exactly like we were
Before we realized
我們酷似往日情懷
我們恍然大悟之前
We were sad of getting old 
It made us restless
可悲的是我們漸漸變老
它使我們靜不下來
 It was just like a movie
It was just like a song
這就像一部電影
這就像一首歌
 When we were young
當我們還年輕時

1 則留言: