Queen - Bohemian Rhapsody 中文歌詞翻譯


Queen - Bohemian Rhapsody 中文歌詞翻譯
Is this the real life?
這是現實?
Is this just fantasy?
抑或是幻想
Caught in a landslide
困在土石流
No escape from reality
無法逃離

Open your eyes
張開雙眼
Look up to the skies and see
仰望天空
I'm just a poor boy, I need no sympathy
我只是個可憐的男孩,不需要同情
Because I'm easy come, easy go
來去自如
A little high, little low
忽高忽低
Anyway the wind blows, doesn't really matter to me, to me
風吹,對我來說都不重要了
Mama, just killed a man
我的媽,我剛殺了人
Put a gun against his head
用槍抵在他的頭
Pulled my trigger, now he's dead
扣下扳機,他就死了
Mama, life had just begun
我的媽,我的人生才剛要開始
But now I've gone and thrown it all away
但是我現在就必須去逃亡
Mama, woo~
我的媽啊~~~
Didn't mean to make you cry
我並非故意要讓你哭泣
If I'm not back again this time tomorrow
如果明天這時候我沒回來
Carry on, carry on, as if nothing really matters
活下去吧,活下去吧,當作什麼事都無關緊要
Too late, my time has come
太遲了,我的時候已到
Sends shivers down my spine
全身顫抖
Body's aching all the time
身體疼痛不止
Goodbye everybody - I've got to go
再見了各位,我必須走了
Gotta leave you all behind and face the truth
將拋棄你們 去面對事實
Mama, woo - (anyway the wind blows)
媽媽,嗚啊~~~(無論如何 風繼續吹)
I don't want to die
我還不想死
I sometimes wish I'd never been born at all
有時候真希望我從未在這世上出生
I see a little silhouetto of a man
我看見一道人影
Scaramouch, scaramouch will you do the fandango
膽小鬼,膽小鬼,你想做傻事嗎
Thunderbolt and lightning - very very frightening me
雷電交加-真是嚇壞了我
Galileo Figaro - magnifico
伽利略 費加洛 權貴啊
But I'm just a poor boy and nobody loves me
但我只是可憐的男孩沒人喜愛我
He's just a poor boy from a poor family
他只是來自窮苦家庭的可憐的男孩
Spare him his life from this monstrosity
醜陋世界饒了他和他的人生」
Easy come easy go - will you let me go
來去自如,讓我走吧
Bismillah! No - we will not let you go - let him go
真主阿拉!不,我不讓你走  要讓他走

Bismillah! We will not let you go - let me go
真主阿拉!我不讓你走  讓我走
No, no, no, no, no, no, no –

Oh mama mia, mama mia, mama mia let me go
我的媽咪,讓我走
Beelzebub has a devil put aside for me (for me for me)
魔王派了惡魔在我身旁
So you think you can stone me and spit in my eye
你以為你可以丟我石頭 並對我眼睛吐口水嗎
So you think you can love me and leave me to die
你以為你可以愛我 並讓我死去嗎
Oh baby - can't do this to me baby
喔,寶貝 你不能這樣對待我寶貝
Just gotta get out - just gotta get right outta here
只要逃離這裏只要馬上逃離這裏
Nothing really matters
什麼都不重要了
Anyone can see
任何人都看的出來
Nothing really matters - nothing really matters to me
什麼都不重要了對我都不重要了
Anyway the wind blows...
無論如何 風繼續吹著

沒有留言:

張貼留言