Ours 我們的事~

Elevator buttons in morning air
Strangers' silence makes me want to take the stairs
If you were here we'd laugh about their vacant stares
But right now my time is theirs

Seems like there's always someone who disapproves They'll judge it like they know about me and you And the verdict comes from those with nothing else to do The jury's out, my choice is you
[A]So don't you worry your pretty little mind People throw rocks at things that shine And life makes love work hard The stakes are high, the water's rough But this love is ours
You never know what people have up their sleeves Ghosts from your past gonna jump out at me Lurking in the shadows with their lip gloss smiles But I don't care 'cause right now you're mine
And you'll say 重覆 [A]
And it's not theirs to speculate If it's wrong and Your hands are tough But they are where mine belong and I'll fight that doubt and give you faith With this song for you
'Cause I love the gap between your teeth And I love the riddles that you speak And any snide remarks from my father about your tattoos will be ignored 'Cause my heart is yours
中文歌詞翻譯
在清晨空氣中有電梯的按鍵聲 陌生人的沉默讓我好想走樓梯 如果你在這邊我們可以一起嘲笑他們空洞的眼神 只是 這一刻 我困在他們這裡 彷彿永遠都會有人反對 批評的話 說得好像跟我們很熟 想判決我們 真是沒事找事做 陪審團們(他們)已走開 我的判決還是屬於你 [A]不要擔心 可愛的小寶貝 成為眾矢之的 因為太耀眼 如果生活讓愛喘不過氣 就算風險再大 前途再艱難 愛只是我們的事 你永遠無法猜透人們居心叵測 你的過去 也許會變成我的問題 蜜糖唇色下的陰謀蠢動 但我不在乎 因為你屬於我 而你會說 (重覆[A]) 不關他們的事 就算是錯 你的雙手還能抵擋 我只要你抱緊我 我要擊退流言 讓你相信 並唱這首歌獻給你 我喜歡你牙齒張開微笑 還有你常說的那些謎語 我爸每次警告我那些有關你刺青的話 不要在意喔~ 因為我的心已屬於你

沒有留言:

張貼留言