孟漢娜新歌 The Climb



I can almost see it.
That dream I'm dreaming but
there's a voice inside my head saying
you'll never reach it.
Every step I'm taking.
Every move I make feels
Lost with no direction.
My faith is shaking.
But I,I gotta keep trying.
Gotta keep my head held high.

我幾乎能看到它。
那個我在作夢的夢想,但是
有個聲音在說
說我不可能到達
我正在走每一步
但我的每個感覺動作
已失去了方向
我的信念開始動搖
但是,我得繼續嘗試
即使仍要硬著頭皮
(1)There's always gonna be another mountain.
I'm always gonna wanna make it move.
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose.
Ain't about how fast I get there.
Ain't about what's waiting on the other side.
It's the climb.
總是有另一座山
我總是還想要行動
總是又一次艱難爭鬥
有時我想我將會輸失
這無關我如何快到那裡
無關我在另一邊等待
這是在攀登。
The struggles I'm facing.
The chances I'm taking.
Sometimes might knock me down but
No I'm not breaking.
I may not know it but these are the moments that
I'm gonna remember most, yeah.
Just gotta keep going.
And I, I gotta be strong.
Just keep pushing on
'cause,
面對困難
碰上機會
有時也許把我擊倒但是
我不會休息
我不也許知道它(成功與否)
但是這些時刻
我會特別記住
只要往前
我得堅强
只要往前推…
因為

重覆(1)

1 則留言:

  1. 看到自己翻譯的歌詞,驚見幾個小錯誤,以後再改唄~

    回覆刪除